Nakonec světa aneb. neuvěřitelná Patagonie

03.12.2017

Když písu na konec světa, myslím to vážně. Opravdu jsem navštívila město které leží nejjižněji město na světě. Ale k tomu později, pojďme začít pěkně popořádku.

12 dní, 60 hodin strávených v autobuse, 4 hodiny v letadle, 3 hodiny na lodi. Může se to zdát jako hodně, ale na to trávit čas s tak úžasnou partou kamarádů, je to přece jen hrozně málo.

Patagonie je úžasná! Viděli jsme spoustu nádherných míst, které se nedají porovnat s ničím co jsem kdy předtím viděla. Strávili jsme spoustu času cestováním v autobuse, ale s tak skvělými lidmi čas plyne jako voda, a tak i 24 hodinové cesty se mi vždy zdáli jako maximálně 7 hodin. Náš autobus byl úžasný! Moderní, prostorný, pohodlný - co víc si přát.

Naše cesta začala v hlavním městě Argentiny - Buenos Aires a skončila ve městě Ushuaia. Urazili jsme dohromady nějakých 4000 km.

Po cestě autobusem jsme z okna viděli v podstatě jenom pole, krávy a farmy. Než jsme dojeli víc na jih zdálo se, že je Argentina jen jedna velká placka bez lesů, kopců nebo hor.

Nemůžu ani říct, které z těch všech míst se mi líbilo nejvíc, protože každé místo má své kouzlo a svůj příběh, ale co na 100% říct můžu je, že se tam určitě jednou vrátím a i když to stálo hodně peněz tak to stálo za to!

Očekávala jsem větší zimu, ale jelikož nám tu právě začalo léto, teplota se pohybovala kolem 10 až 15 stupňů.

Rozhodla jsem se, že tu nebudu vypisovat den po dni, protože by to byla spíš knížka než článek, a tak se můžete podívat v přiloženém odkazu na video, které jsem z našeho dobrodružství vytvořila.

Tady jen itinerář s mapou míst, které jsme navštívili den po dni.

Den 1: Prohlídka Buenos Aires - Boca, Casa Rosada - prezidentský palác, Puerto Madero

Den 2:  24 h cesta autobusem směr Puerto Madryn

Den 3: Ráno příjezd do Puerto Madryn, odpoledne návštěva chovné stanice

Den 4: Punta Tombo -> Tučnáciiii, noc ve městě Trelew

Den 5: ráno návštěva musea ve městě Trelew po obědě odjezd směr Calafate

Den 6:  Ráno příjezd do Calafate, odpoledne prohlídka města a procházka

Den 7: Celodenní exkurze ve měste Chalten, hiking a krásný výhled na ledovec Viedma a horu Fitzroy

Den 8: Celodenní exkurze národním parku Perito Moreno - hiking na ledovci

Den 9: Odjezd z Calafate do Ohňvé země, přejezd přes hranice Chille, trajektem 30 minut přes Magalhaesův půliv, přejezd přes hranice Argentiny, večer příjezd do města Rio Grande

Den 10: Odjezd z Rio Grande směr Ushuaia - Návštěva jezera Escondido, jezera Fagneano and a města Tolwin po cestě - příjezd do Ushuaiy - Exkurze ve vězení na konci světa

Day 11: Exkurze v národním parku Ohňové země - Výlet na lodi Beagle Channel (Merlioní kolonie)

Day 12: 2 hodiny strávené s jiným distriktem, potom odlet zpátky do Buenos Aires